Direktlänk till inlägg 23 december 2006

Gällivare

Av klada - 23 december 2006 17:55

Efter som jag visste att mamma skulle gå upp redan vid 06.15, så kunde jag ju lika gärna ställa kl på det, jag med. Efter många snoosingar å ett par försök av mamma å pappa att få upp mig, så gick jag upp! Hann dock inte äta frukost eftersom vi inte skulle hinna i tid då. Men jag tänkte att jag hinner ju äta när vi är på flyg platsen. Vi lämnade in bilen på ett sådant där ställe där man kan lämna bilen då man ska resa bort. Så skulle vi då ta oss till incheckningen, ingång 3 som det stod på pappret. Men ack så fel, vi fick reda på att vi skulle till ingång 4. Det var då jag å pappa fick se mammas morgon humör som då skulle sitta i hela dagen, å inte var väl de så konstigt. För när vi kommer till incheckningen så visar det sig att det är långa, långaa köer. Men så smart som man e så ser man ju en lucka i kön å smiter in. haha å ingen sa nåt!! så vi klarade kön på kanske en 20 min, istället för dom kanske 40-50 min som de skulle ha tagit. Ok. nu har vi tagit oss ombord på planet och får nu veta att det bara är ca 15 personer till som fattas! å bara så få tänker vi, å undrar varför vi gick om bord på planet. Jag hade ju kunnat köpt en macka, eller annat matigt, men nu får jag sitta här å vara hungrig å vänta på en massa onödigt folk. Efter ca 45 min så var vi då på väg, upp i luften, WIIII äntligen. men nu har jag ju inte berättat att vi även skulle ner å mellanlanda i Kramfors vilket slutade med att vi fick snurra runt Kramfors i allafall en 15-20 min innan vi kunde landa där, då det var halt på landningsbanan. (Kunde dom inte ha tänkt på att det skulle komma ett plan lite tidigar då, vi var ju inte redan försenade). Ja, så hade vi åkt ner för att sedan åka upp igen men nu var det inga fler hinder i allafall. Så kom vi fram å Jag utbrister "titta mamma det är något vitt och halt på marken, ska det vara så". Mamma titar storögt på mig å säger ingenting. Jag bara småler å går vidare till hyrbilen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av klada - 1 februari 2007 21:40

gå till [url=http://klada.blogg.se/]Klada[/url] så ska ni får se.. det är en ny klada så tro inte att det är den gammla...

Av klada - 28 januari 2007 13:07

VILKEN TOPPEN KVÄLL DET VAR!!!! Tack till ALLA som jag träffade under kvällen! Men ett särskilt tack till krogvakten som såg att jag var i nöd å lätt oss gå före kön!...

70%

Av klada - 27 januari 2007 19:30

Ett par pyjamasbyxor för 118kr som igentligen kostade 395kr. det känns bra! Sen så blir det Mando diao den 20 februari... ska bli såå KUL!!! Tack Cicci...

Av klada - 26 januari 2007 23:01

En pappa sitter tillsammans med sin lilla dotter ~3 på tåget, mittemot sitter en ung kille och en äldre dam. Pappan skalar en apelsin. Pappa: Vill du smaka? Dotter: Ja. Det där var en rejäl apelsin! Pappa (nyfiket): Hur menar du med "rejäl"? Flic...

Av klada - 26 januari 2007 22:31

Så var det en ny dag på jobbet! Å ni kan aldrig gissa vad en av barnen kallade mig! Kladdkaka, hur kan man vara så nära att pricka mitt smeknamn. Nu har jag jobbat i 1 v, trots sjukdom, starka medeciner som förövrikt ger bivärknigar i form av huv...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards